Normal

 

Idag var 4e dagen på raken jag gick upp tidigt! Fyfan va jobbigt, ja vet att de är normalt men jag är inte van vid det.. så imorgon ska ja sova ihjäl mig på morgonen! Jobbade 07,30-12,00 idag, skön tid och riktigt bra på jobbet :) Sen åkte jag till Nossen och solade och sov i bilen haha, normal... Sen spelade jag golf SJÄLV! Jag tycker om att umgås me folk, smsa, facebook och allt men stängde av mobilen en timme typ när jag spelade vilket var rätt avslappnande... Eftersom jag spelade själv så fuskade jag rätt mycket och gick runt på 0 slag. Det är rätt bra på 6 hål. 0 slag alltså...

Sen dubbel fika, kaffe+kaffe sen PWO så de blev lite för mycket koffein kände jag.. Lite halvt illamående men klarade av att träna iaf!

* chins med 25 kg, chins med 40 kg+chins utan vikt, chins med 40 kg+chins med 15 kg+ chins utan vikt

* 4 set sälrodd med hantlar (liggande på bänk)

* 3+3 set baksida axlar (dubbelset alltså)

* 3 set rygglyft - den tråkigaste övningen faktsitk men är väl bra att träna nedre del oxå antar jag...

* 3 set omvänd bicepscurl (underarmar)

* 3-4 set serratuspress

Ät lagad mat!

Lagad mat bättre än raffinerad mat (färdigpackad)

En komponent som avgör vår dagliga ämnesomsättning är TEF (Thermic effect of food) dvs den mängd energi som krävs för att smälta maten. I ett experiment undersökte man TEF för oraffinerad (lagad mat) och raffinerad mat och det visade att ämnesomsättningen ökade med 10,2% för de som åt raffinerad mat och 19,9% för de som åt oraffinerad mat... Detta blev att den raffinerade maten "kostade" 137 kalorier att smälta och den oraffinerade bara "kostade" 73 kcal.

Lagad mat är alltså bättre ur fettförbränningssynpunkt, dessutom innehåller den mer fibrer och närningsämnen samt oftast smakar bättre :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0