Lura dig att bli snabb

Efter en veckas svacka så känns de bättre nu :) Jobbade till 09,00 imorse sen var jag på ALV med systerdotter! Sen ett underbart axlar/övre bröst och magpass!  Är lite social med familjen ikväll <3
blablabla, inte så spännande kanske men här något intressant iaf:

Lura dig att bli snabb

Tankens kraft kan vara större än man tror, det framkommer i en ny studie på cyklister. Forskarna lät cyklisterna köra lopp på fyra km vid två olika tillfällen. Gång nummer två matchades de mot sina första tider. Men för den ena gruppen cyklister mixtrade forskarna med utrustningen så deras första tider verkade snabbare än de själva verket var. Det visade sig att gruppen vars tider mixtrades med cyklade snabbare gång nummer två, eftersom de trodde sig ha varit snabbare gången innan.

Morgon arbeiten die ganze tag.

Kommentarer
Postat av: simon gustavsson

tycker du att man ska träna såhär?

http://www.youtube.com/watch?v=S9bS37Yb5Ls



och så har jag en fråga, det är ju viktigt med protein men vad gör proteinet? behövs det inte kolhydrater också?

2011-11-06 @ 20:34:45
Postat av: Ekbjorn

Träna så för att bygga stora biceps? Såhär tränar Arnold och han hade stora bicpes

http://www.youtube.com/watch?v=cOQ4bO8yCB4

Och så här träna Coleman och han hade oxå riktigt stora biceps...

http://www.youtube.com/watch?v=taHyS26uhbk&feature=related

Jag vet inte om det är bra att träna som på den filmen du skickade. Det viktigaste är kontakt, variation och tillräckligt med återhämtning, det är under vilan musklerna växer :)

Protein är viktigt, du behöver minst 2 gram protein / kg kroppsvikt, helst lite mer. Växer du 80 kg så behöver du alltså 160 gram protein / dag. Hur mycket kolhydrater du behöver är väldigt individuellt, beror på hur stor du är, hur mycket du tränar, hur mycket du rör dig i övrigt osv. Men det kolhydrater är, enligt mig och många andra, viktigt för att bygga muskler! Hur mycket tränar du? Fortsätt läsa bloggen för tips ;)

2011-11-07 @ 10:25:53
URL: http://perekbjorn.blogg.se/
Postat av: simon gustavsson

tack så jättemycket för svaren, älskar din blogg, den har gett mig massa bra tips och inspiration. den hjälpte mig även till ett skolarbete om träning, fick lite info om vissa saker som hjälpte mig, t.ex att man ska använda den tyngs som man klarar av så det blir rätt när man tränar och att det är under vilan som musklerna växer ;)

gutt att jag började läsa bloggen, ångrar inte en sekund :)

2011-11-07 @ 12:14:38
Postat av: Henke

Kul inlägg om tankens kraft, allt hänger på psyket!!



Mvh

2011-11-07 @ 20:14:22
URL: http://heppsanhometraining.com/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0