Fettmätning

 Calipermätare, även kallad fett-tången. Det är med en sådan man mäter underhudsfett. Man "klämmer tag i fettet" på 4 olika punkter, mitt på biceps, på triceps, på sidan av magen samt på ryggen. Man får fram ett visst antal millimeter sedan tittar man i en tabell och får fram en %. Det är alltså % underhudsfett man har. Väger man 90 kg och har 10 % underhudsfett har man 9 kg underhudsfett.
Och det är inte farligt att mäta ;) Det kan kännas lite men gör inte jätteont...

Idag har jag spelat tennis med en av mina stödkompisar. Sen köttade jag rygg och avslutade med 10 minuter jogging (O shit!) Sedan var jag för 5e och sista gång i Hultsfred och instruerade på Swedwood. Det har varit kul att vara där, har lyckats få igång några av dem att börja träna iaf :)

Sedan blev de en kvällspromenad med Maria, skönt att de är så varmt ute på kvällarna så man slipper frysa.. Fyfan jävla kyla :S  Men, 3 dagar kvar...

Beachvolley i somras. Nästa vecka blir de förhoppningsvis lite beachvolley oxå :)

Chili ökar fettförbränningen men satan vad jobbigt det är om man äter en för stor bit vilket jag råkat göra ett par gånger... Då är det nästan bättre att promenera ett par minuter extra när man är ute och går när man ska deffa :) Allt sånt, tex chili, grönt te osv som ökar fettförbränningen gör väldigt lite var för sig men när man lägger ihop alltså sånt ger det effekt.. "många bäckar små"

Imorgon blir det en promenad på förmiddagen, sen ett gympass med vader, mage och underarmar...sen jobb vid 13 där vi förhoppningsvis tar någon promenad och så blir det bad i varmvattensbassängen :)

 Ärligt, finns det något godare? Nej jag tror inte det faktiskt...

"Man blir tjock av godis"  Ja och Nej. Ja, om man äter mycket godis ofta och inte tränar blir man förmodligen det. Nej om man äter mindre mängder godis och äter bra i övrigt och tränar så blir man förmodligen inte det. Faktum är att man kan äta godis varje dag och ändå gå ner i fett. Äter man mindre än man förbrukar går man ner i vikt. Äter man mer än man förbrukar (kaloriöverskott) så går man upp i vikt. En chokladkaka på 100 gram är nästan 600 kalorier (tror jag?) så den ger rätt mycket kalorier.

Är självklart inte opimalt att dra i sig en hel chokladkaka varje dag som ni säkert förstår, men en eller två bitar efter maten är jävligt gott och som sagt, äter ni bra i övrigt och tränar, så är det inga problem att göra det! Titta alltid till helheten hur ni äter och hur mycket ni tränar.

Ring inte mig mer...

Kommentarer
Postat av: Henke

Har funderingar på att inhandla en caliper till nästa diet.



Är själv en sucker för choklad. Så grymt gott!! :)



Mvh

2011-11-19 @ 15:54:32
URL: http://heppsanhometraining.com/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0