Gym innan frukost?

I fredags var vi i Västervik igen och gästtränade. Jag hade tänkt att köra ben men var snoriga och äcklig så orkade inte helt enkelt träna ben så blev övre bröst och axelpass. Blev lite jazzpass faktiskt, dels för att jag var småsjuk och dels för att jag senare på kvällen skulle "ut och slarva lite" ;)
Jag tycker att man alltid(nästan) ska träna hårt men ibland kan vara skönt med lite jazzpass oxå...
 Köpte självklart kvarg på Lidl oxå. 26 burkar kvarg = 13 kg kvarg = 1586 gram kvarg :D

Festade som sagt i fredags, oj vad oseriös jag är blablabla eller? Jag tycker jag kan vara det med gott samvee när jag är überseriös större delen av tiden :) Riktigt trevligt var det oxå! "offrar" gärna något gram muskelmassa mot en rolig kväll med vänner... Visst man kan gå ut nykter med, det gör jag ibland men inte den här gången.

 Igår var jag trött såklart, blir inte bakis direkt men lite slö. Ida ville ha med mig på promenad på morgonen, jag hade hellre sovit lite till men eftersom jag älskar henne och ville umgås med henne så följde jag med. Jag följde även med till gymmet och tittade när hon tränade. Hon är så duktig min Ida :)

Senare på dagen blev det en golfrunda samt 2 promenader till. Hade tänkt träna gym på kvällen men var för slö och det är anledningen till att jag gick upp 06,30 idag istället för 08,30 (jobb 09,00)... Idag ska jag för första gången nånsin träna gym på fastande mage! Bara PWO nu sen aminosyror+en PWO med lite kolisar precis innan passet, sen aminosyror efter passet. För något år sedan skulle jag aldrig gjort nåt sånt, jag tänker att det är alldeles för katabolt. Men om man "hänger med" lite på olika träningsforum så tycks det var populärt att träna gym på fastande mage och att det inte är så katabolt så länge man äter efter såklart.



 Glöm inte aminosyrorna eller proteinet innan träningen bara...
http://muskelbygget.se/bcaahypertrophy-p-269.html?cPath=72

Jag återkommer om vad jag tyckte om det! Någon annan som har provat att träna innan frukost och som har kommentarer om det så skriv gärna? Blir jobb etfer det som sagt, hade egentligen tänkt att vara ledig men fick ett så bra pass som P.A idag(09,00 idag till 08,15 imorgon) och om det blir fint väder vilket det verkar bli så kommer vi nog vara ute och gå större delen av dagen :) Var nån hockeyfinal i afton med vi ska se på, är inte så jätteinsatt i hockey men en sådan match måste jag se och han jag jobbar med gillar hockey.

Kommentarer
Postat av: Tobbe

Hej per. Kul att du skrev om det. Jag har tränat gym på fastande mage i över ett år. Jag tycker det fungerar jätte bra på mig. Har ba energi. Brukar ta aminosyror före under och efter. Ha de gött Tobbe

2011-05-15 @ 09:42:04
Postat av: Tobbe

Hej per. Kul att du skrev om det. Jag har tränat gym på fastande mage i över ett år. Jag tycker det fungerar jätte bra på mig. Har ba energi. Brukar ta aminosyror före under och efter. Ha de gött Tobbe

2011-05-15 @ 09:42:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0