Utkast: Mars 9, 2011

Gårdagens inlägg som tydligen blev lustig text?

Något positivt om alkohol
! Eller inte positivt kanske men lite mindre negativa iaf: Alkohol ger mest termogen effekt (värmeproducerande effekt) av alla näringsämnen. När levern bryter ner alkoholen kommer en mycket stor del av alkoholens energiinnehåll att gå förlorat och trots att det enligt beräkningar ger 7kcal/gram kommer det inte "ge" mer än 4kcal/gram tillslut. MEN allt annat dåligt med alkohol kvarstår,  tex att förbränningen och testosteronproduktionen är avstängd när du har alkohol i kroppen. Läs gärna mitt inlägg som jag skrev för typ en månad sedan(?) om alkohol!
Omega 3 har jag skrivit om flera gånger och de flesta tänker främst på lax då antar jag? Lax innehåller mycket omega 3 - fetter men det finns flera fisksorter som innehåller mer:
30 gram ål ger 10 gram fiskfett
45 gram Matjessill ger 10 gram fiskfett
55 gram Sill...
65 gram Makrill...
85 gram Lax...
En annan fördel med fisk, under deffen, är att fiskprotein ger lite högre termogenes och därmed energiförbrukning än andra proteiner!



Kommentarer
Postat av: Anna "ST"

Du äter ål ofta va?

2011-03-11 @ 11:52:56
Postat av: Ekbjorn

ja 2

2011-03-11 @ 15:54:00
URL: http://perekbjorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0