Godkända knäböj!

Efter 11 års tränade på gym så klarade jag för första gången nånsin av att göra godkända knäböj, en de vanligaste basövningarna som finns! 11 år utan riktiga knäböj!? Inte för att jag försökt så mycket men ändå...

Igårkväll tränade jag ben och försökte mig på knäböj med godkänt djup igen.. och det gick bra den här gången :)
Har väl inte bästa tekniken, tror jag är lite för stel i baksida lår, höftböjare och vader så får börja stretcha lite kanske...

Jag och Ida, ett pitnessfar :)

Blev 4 set knäböj, 90kg, 100kg, 110kg och 115kg, inga monstervikter direkt men som sagt, godkänt djup och ingen smärta i nåt knä eller något! Men satan var trött jag blev! Sedan körde jag 3 set hacklift och gick även där djupt. Avslutade det brutala benpasset med 3 eller 4 set benspark. För övrigt så tränade Anton armar och nådde nästan upp till 40-armar med pump...

Idag hjälpte ja ena killen jag är stödkompis åt me träning sen tränade jag själv efter det. Övre bröst, axlar och lite triceps. Har inte kört hantelpress på jättelänge så var rätt nöjd med en 5a på 49kg i sned hantelpress.

* 3 set Hantelpress med lutning
* 3 set sned Bänkpress
* 2 Cablecross "högt upp"
* 6 set olika lyft åt sidan
* 3 set hantellyft framåt
* 3 set pushdowns
* 1 set dips

Imorgon blir det chins igen! På en kroppsvikt av nästan 88 kg...

Vägde 87,9 kg idag på gymmet! Visst, hade ätit rätt mycket innan så blir lite missvisande, men har iaf gått upp en del nu när jag äter ihjäl mig varje dag :D Har även noterat att salt binder en hel del vätska vilket oxå påverkar vikten.
Imorgon eller i helgen skriver jag mer om hur kosten ser ut nu

Ring inte mig mer ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0