Magen

Jobbade fredag, lördag söndag så nu är det skönt att vara ledig några dagar (vecka?) I lördags var vi nere och körde baksida lår och mage.



 Sklingskling...

Igår blev de framsida lår på kvällen. Skönast att träna sent när det är så här varmt ute. 

Idag spelade vi volleyboll på förmiddagen sen tränade jag rygg och mage nu på kvällen.
Dagsvikten ligger på 83-84 kg och fett% på 6,0-6,3 skulle jag gissa på.

 Gjorde den här luriga övningen ikväll på gymmet, tog riktigt bra!

Nedre och övre delen av magen

Ofta får jag frågan om övre och undre magmusklerna. Hur tränar man undre magmusklerna? Man kan inte träna bara undre, den övre tränas samtidigt som de undre. Samma sak som att du kan inte träna bara nedre delen av biceps eller inre delen av bröstet. Man kan dock träna så det tar mer på övre delen av bröstet eller undre delen av bröstet. Man får titta på vart musklerna har sitt ursprung och fäste. När fästet närmar sig ursprunget kontraheras muskeln. Tänk dig en bicepscurl, muskeln har sitt ursprung typ på framsida axel och sitt fäste några centimeter ner på underarmen.



Kommentarer
Postat av: hjördis

ska jag söga lite påren ståndaktiga kulsprutarn nu ällä?

2011-06-06 @ 23:50:52
Postat av: Hans Erik

Sjuk definition på musklerna på magbilden, om det är din... bra jobbat

2011-06-09 @ 23:32:27
URL: http://www.xn--trnamagen-w2a.com/
Postat av: Ekbjörn

Tack, jadå det är min :)

2011-06-10 @ 09:10:00
URL: http://perekbjorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0