Bra med en vecka semester!

Sådär ja, nu har jag kört första passet efter min semester! - (mer om det senare)


Blev ju iåfs 2 pass i Egypten men det var bara jazzpass... tränade igenom kroppen på dom passen men tog inte ut mig riktigt så hårt som jag brukar. Bra att ta nån vecka ibland med lugnare träning och även någon vecka var 2e-3e månad då man vilar helt. Brukar kännas som man tappar muskler då eftersom "trycket" försvinner helt men faktum är att man brukar komma tillbaka och vara ännu starkare efter den veckan, om man nu skött kosten och vilan såklart.

Eftersom jag är lite extrem, eller en riktigt jävla träningsnörd som nästan överdriver ibland så hade jag med massa bars och aminosyror till Egypten. Bars är riktigt smidigt och eftersom frukosten på hotellet inte var mycket att hänga i julgranen så blev frukosten en portion aminosyror, en stor barn (30gram protte + 30gram kolisar i en) och en burk tonfisk som vi förövrigt var tvugna att smuggla in på hotellet för det var inte ok att ta med sånt in! Blev även lite bars och aminosyror som mellanmål.... Aminosyror var mest i antikatabolt syfte (muskelsparande) men som sagt, lite extremt för på en vecka hinner man inte tappa mycket muskelmassa om man sköter kosten hyfsat.

 Testade axelpress i smith sittande på knä, skön övning som främst tar på frontdeltat!
 "Finnen" är en öving för baksida lår som jag faktiskt aldrig provat innan som även den blev debut på i Egypten! Bra komplimentövning för mig som fortfarande har baksida lår som svagaste muskelgrupp...

Har mycket att skriva nu efter en veckas blogguppehåll men ska försöka tat lite lugnt för jag vet att man inte orkar läsa allt om jag skriver för mycket på en gång...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0