Dela upp benen?

Va rätt trött och slö igår men inte så farligt med tanke på hur lite jag sov.. Blev endast 4 timmar med dålig sömn. Jag trodde det skulle märkas mer på gymmet men jag gjorde ändå ett bra pass :)
Inledde med bänk och klarade en 4a på 120kg sen en 2a på 125kg. Om 2 veckor ska jag göra en 6a på 120kg... stor ökning där men ska jag ta "omöjliga" 150kg i Maj så måste jag klara av stora ökningar redan nu haha!
Vad ni kan skratta åt mig sen i maj när (om) jag bara klarar 140 kg i bänk men det bjuder jag på ;)

Sen blev det axelpress med hantel och inledde med en 8a på 41 kg, nöjd även med det! Axelpress, snedbänk, axelpress me smalt grepp - en arm i taget , utsida axlar... Fick riktigt bra pump :D

Ida var med igår och provade bänkpress för första gången och klarade 35 kg :) Blir imponerade av henne varje gång hon är med, ökning och nya blodådror varje vecka!
http://idaafransson.blogg.se/

 Ska fixa lite nya bilder snart...

Idag blir det dubbla pass, baksida lår och mage nu på förmiddagen sen jobba några timmar (åka till Gullringen och bada och fika - personlig assistent) sen kommer matsa EZ hit och mäter fett och gästtränar och jag kör då framsida lår.

Dela upp benträningen på 2 pass?
Ni kanske undrar varför jag delar upp benen på två pass? Det är av den anledningen att det blir så mycket på ett pass. Lårmusklerna och "glusen" är de största musklerna på kroppen och kräver mycket energi att träna ordentligt. Jag vet de som kör framsida och baksida ihop och får bra resultat, men i mitt fall så är jag för trött för att träna baksida lår till 100% när jag tränat framsida innan precis. Eller vice versa.

Nu tränar inte jag vader mer än nångång ibland, men annars är det bra att dela upp så man kör framsida lår och gluts ena passet eftersom de musklerna används mest vid de alla flerledsövningar: Knäböj, utfall, benpress, hacklift... Sen andra passet träna baksida lår och vader eftersom vaderna används som synergist när man tränar baksida lår. Dock används både vader och baksida lår som synergister när man tränar knäböj mm.

 Coleman har uppenbarligen skött sin benträning på ett bra sätt! Har läst nånstans att han hade 90 cm runt låret och då är det inget fett-tryck vi pratar om! 90 jävla centimeter! I en av träningsfilmerna med honom tränar han benpress med den sjuka vikten 1040 kg... drygt ett ton alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0