Benen!

Benpass idag. Skrev ju förra veckan hur bra det var att dela upp benen och köra framsida en dag och baksida en dag, håller fortfarande fast vid det MEN fan vad gut det var att köra både fram och baksida idag! Fick grym kontakt med baksida lår faktiskt när jag tränat framsida innan. Märker att jag blivit starkare i ben, störst skillnad sista veckorna har jag märkt i benspark. Idag körde jag på näst tyngst i sista set. Kontrollerat. Går att ha väldigt tungt om man "cheatar" i benspark. Skönt när man märker att man blir starkare :)

För er som inte tränar ben för det är tråkigt eller jobbigt: Börja med det. finns två riktigt bra anledningar att träna ben! Först och främst tänker jag på symmetrin, visst man kan träna överkropp några år och låta bli benen utan att det ser dumt ut men när överkroppen blir allt mer muskulös så ser benen allt mindre ut...

Den andra bra anledningen är att det är så jävla skön känsla att träna ben, man känner hur endorfinerna sprutar ut i kroppen "It feels fantastic" som Arnold sa :)

Sen finns andra anledningar, till exempel att kroppen utsöndrar extra mycket tillväxthormon när man tränar så stora muskelgrupper som benen så att resten av kroppens muskler har nytta av det!

Hallo - träna benen oxå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0