Spenat!

 Ännu en studie visar att Karl Alfredfan hade rätt! Personer som åt en tallrik med spenat 2 timmar innan träning förbättrade både sin syreupptagningsförmåga och prestation.
Det är ämnet nitrat som bland annat finns i spenat och rödbetor som påverkar kroppens mitokondrier att producera mer energi och därmed förbättra syreförbrukningen vid fysiskt arbete.
 
Jag tror inte jag gillar spenat men badyspenat är helt ok och de funkar oxå vad jag förstått :)
Alltså ska jag inhandla badyspenat imorgon :D

Igår baksida lår, nedre del rygg samt lite vader. En 7a på 110kg i sittande vadpress.
Dubbla pass idag, först ett på arbetstid, mage och underarmar. En 5a på 50 kg i omvänd bicepscurl (rätt ostrikt)sen framsida lår på kvällen. Körde lite utfall i smith, de va länge sen så borde få träningsvärk i glutsen imorgon...

Imorgon blir det förmodligen en golfrunda och bara som kul grej ska vi hyra en golfbil :) Sen beachvolley i Trädgårdsföreningen vid 2 (kom dit!) och sen ett övre bröst+axlar-pass på Citygymmet!

Imorgon blir det äntligen beachvolley! (de måste bli fint väder bara!!!!!!!!)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0