Lätta vikter ger långa och slanka muskler...eller?

 Träningsvärk i ryggen idag :) Jag ber återigen om urtsäkt för jag inte kan posera men ska SNART lära mig det ;)


Idag var jag o simmade lite i Hfred med min stödkompis. Sen skulle jag åkt till Vvik och tränat men blev inte så tyvärr.. Körde på Träningshuset istället, övre bröst och axlar!

* 4 set snedbänk (100*9 reps, 105*7 reps, 110*4, 112,5*3+70kg* cirka 12 reps)

* 3 set hantellyft åt sidan

* 3-4 set "smal axelpress" om ni förstår? borde ha en bild på det..

* 3 set drag till hakan

* 3-4 set axelpress me lite lutning i smithen

* Lite utsida axlar till...

Det finns inte mycket i världen som slår känslan att ha riktigt bra pump i axlar och övre bröst, ÄLSKART!

Imorgon ska jag till Malmö och hälsa på Jens och Nea :) Stannar till fredag sen är det en helg med jobb igen...

Och slutligen en träningsmyt i repris...

Lätta vikter ger långa och slanka muskler...

Inte rikitgt, lätta vikter som lyfts många gånger förbättrar musklerna uthållighet, men påverkar inte deras utseende så att de blir längre. Träningen kommer att öka musklernas omfång lite men ökningen blir inte lika stor som vid traditionell styrketräning. Sen kan man köra lättare vikter ibland för att få varition och för att chocka musklerna, men för att få ut maximalt av träningen ska man träna tungt! Och tjejer, ni behöver inte vara rädda för att få för stora muskler, man får inte jättestora muskler över en natt, det krävs år och träning och bra mat ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0