Fitness4 igen!

112 unika läsare /dag i SNITT för veckan, rekord :) Fortsätt läs era jävlar ;)

Idag har jag varit ledig, skönt! Vi har hjälpt svärmor att flytta idag så blev lite cardioträning :) Underbart väder idag men det behöver jag inte skriva eftersom det har nog de flesta redan märkt...

Har fortfarande träningsvärk i framsida lår sedan i torsdags, helt otroligt! Skulle kört fitnessfive idag men blev fitness4 igen.. Körde ihop med Andreas och Johan idag. Tanken var att vi skulle förbättra oss med någon reps varje för vecka.. både Andreas och jag förbättrade oss med 10(!) reps sedan förra veckan :D


Bänkpress: 21 reps
Biceps 13 reps, fuskade lite dock när jag skulle försöka förbättra min teknik :p
Chins: 24 reps
Avslutningsvis dips, hade räknat med 30 stycken typ, gjorde 34 förra veckan men nu hade jag varit flyttgubbe idag, festat fredag, sovit dåligt osv.. MEN klarade 41 stycken!

Totalt: 99 reps


Dagens träningsmyt (som är väldigt seglivad) Fett förvandlas till muskler och muskler förvandlas till fett när man slutar träning.
Nej, en fettcell kan aldrig omvandlas till en muskelcel, eller vice versa, för de är olika i sin uppbyggnad.

En fettcell, jag vet faktiskt inte hur fett är uppbyggt riktigt, någon som har mer koll?



En muskel i genomskärning. Muskler är uppbyggda av protein. Dess minsta beståndsdelar kallas myosin och aktin. Jag kommer någon gång att skriva om vad som sker i muskeln när den arbetar.

Myofribil (se den andra bildens minsta del)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0