Hästarna

Bra uppladdning igår inför ett köttigt benpass! 30 min promenad på morgonen sedan läste träningstidningar i solen (Fitness Rx, ska snart skriva ut några intressant studier jag läst) Kaffe + en koffeintablett ca 45 min innan. 400 mg koffein ( ca 5 mg / kg kroppsvikt) verkar enligt de flesta studier vara en lämplig dos. Beta-alanin ca 15 min innan och aminosyror + lite kolhydratspulver precis innan passet!

Knäböj, knäböj med stången framför, benpress (var länge!), lite vader i benpress, liggande legcurls, benspark + utfallsteg.

 Lilla Coleman. Han kör utfallssteg på parkeringen i en av sin träningsfilmer. Jag körde utfallssteg igår, får jag oxå "90lår" då eller!?


Sedan jobbade jag 15,30 - 07,30 på Stenbäcken. Sov jour och blev väckt (brukar få sova bra) tyvärr så sömnen blev dålig inatt. Men ska inte träna idag ändå för jag jobbar 9-18 i Kisa sen blir det grillning i afton! Kommer dock vara helt nykter även idag (Kul kille som är nykter på valborg!?)

Sömnen är som jag skrivit om tidigare viktigt både för fettförbränningen och bygga muskler. Men en natt med dålig sömn, en dag med dålig kost, en dag när du hoppar över träningen eller en dag du super gör inte någon större skillnad så länge det inte händer för ofta!


 Jag har sagt det förr men alltid lika kul: Det där är jag när jag kör knäböj :) Riktigt skön träningsvärk i låren idag för övrigt!


 Häst

Nu blir det ägg och grönt te. 2 hela ägg och massor äggvitor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0