Minska i fett%

Dom flesta som läser min blogg och även de som inte läser min blogg, är intresserade av att antingen gå ner vikt (tappa fett) och/eller bygga muskler. Det finns mängder att skriva om detta. Men jag ska försöka sammanfatta "att gå ner i vikt" så enkelt som möjligt och ge generella tips som gäller när man vill tappa fett.

* För att gå ner i vikt måste man äta färre kalorier än man förbrukar.
Detta är grunden för att gå ner i vikt. För att gå upp i vikt gäller det motsatta - äta fler kalorier än man förbrukar
För att uppnå detta måste man röra sig mer, äta färre kalorier, eller det bästa av allt - röra sig mer och äta bättre!



* Träningen - Det bästa är att kombinera styrketräning med någon form av cardioträning, promenader, jogga, cykla, step, dans, lagsport, göka, klättra, städa osv osv.. finns mycket att välja mellan, tänk på att ALLT som höjer pulsen höjer förbränningen! Gör det du trivs med :)

* Kosten - Skär ner på socker, transfetter och alkohol. Ät mer protein och grönsake,frukt och bär. Se till att få i dig bra fetter. Ät en stabil frukost och ät alltid så snart som möjligt efter träning. Du kan äta på kvällen, men generellt bör man äta lite mindre på kvällen och dra ner på främst kolhydrater på kvällen.

Detta blev väldigt basic, finns som sagt mycket mer att skriva men inte alla som vill/orkar läsa om jag skriver för mycket. Sen finns det oftast ingen anleding att krångla till det för mycket, vare sig det gäller att gå ner i vikt eller bygga muskler!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0