Kan träna ben igen! Lite iaf...

Mage och cardiopass på förmiddagen sen ätardag! Har inte direkt grisätit men blev en kebabtallrik, kladdkaka, varma mackor och lite annat smått och gott :)

Var och träffade en ortoped idag, min yttre menisk är lite trasig men det kommer läka ihop men det tar tid. På insidan av knät har "skelettet fått en rejäl smäll" och det tar också tid. Det som var skönt att få reda på är att det blir bättre men det tar tid och att jag inte behöver operera. Det är heller inte farligt att träna om det gör lite ont.. Så idag avslutade jag med att köra benpress på 70kg(!) och kunde faktiskt gå ner till en bit under spärren!
Låter inte så mäktigt men med tanke på att jag bara kunnat/vågat köra på 20kg innan så var det här riktigt bra :D

Tränade även övre bröst och axlar idag... eller det var ju det jag tränade, benpress var ju lite extra bara..

Mätte mitt vänstra lår precis och måttbandet visade föga imponerande 58cm på "mitt mätställe" samt 51,5cm på mitt andra mätställe (längre ner på låret) Runt vaden har jag 41cm.
Räknar med att vara över 60cm iaf innan nyår runt låren och det borde vara rimligt, dels kommer jag ha lite mer fetttryck då, mer glykogen i musklerna samt lite mer muskelmassa då jag förhoppningsvis succesivt kan börja träna ben mer och mer nu...
 Nu ska snart dom här små benen bli större, och större och större?

 Så här ser ett knä ut på utsidan.. eller är det på insidan det ser ut så här kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0