Promenader och fettförbränning

Blev 45 minuter promenad sen hem och åt frukost, 2 mackor med ägg på och 1 med ost en dubbla rån och kaffe till, en för mig lite annorlunda frukost men gott med något annat än bara havregrynsdrinkar :P

Jag tänkte på mitt förra inlägg och att jag "krånglar till det" kan tyckas, skillnaden om man går utan massa kosttillskott och innan frukost blablabla, är inte så jättstor ändå.. Om du istället går 1 timme någon annan gång under dagen och utan tillskott så förbränner du säkert ungefär lika mycket som jag gjorde på mina 45 minuter... Återigen alltså, krångla inte till det för mycket om du inte vill det!

Och en grej till när det gäller promenader och fettförbränning, det är ofta man hör folk säga "Det ger inget om jag inte går fort" Jo, man förbränner fett i vilket tempo man än går, man förbränner förvisso lite mer om man går snabbt men samma sak där, om du går 45 min jättefort kanske du förbränner lika mycket som 1 timmes jazzpromenad!

Mitt tips är alltså att gå vid den tiden på dagen du känner för det, hur länge du känner för det och i det tempo du trivs bäst med!

Kcalförbrukning i "normalt tempo" (4,8km/h) på plant underlag

* 50 kg = 3 kcal / min
* 70 kg = 4 kcal / min
* 90 kg = 5 kcal / min

Kommentarer
Postat av: fettförbränning

nice blog

2010-10-14 @ 14:43:35
URL: http://www.thermapower.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0