Gott och nyttigt bröd!

Mår lite bättre idag! Är väl inte helt redo för match men jag ska vara med ändå..

Träna ALDRIG om du har feber, om du däremot är förkyld känner du själv om du kan träna eller ej, men alltid bättre att vila en dag extra och börja lite lugnare om du varit sjuk...


Har ju dragit ner på kolisar rätt mycket senaste dagarna så idag var det riktigt gott med "lyxfrukost", det blev 4 skivor av min nya kärlek, dinkelbrödet Frökusar, jävligt snyggt namn för övrigt :P

"Härligt goda, bakade med rostade pumpafrön, solrosfrön och linfrön"
Brödet innehåller 11,5 gram protte / 100 gram vilket är mycket för ett bröd
35gram kolisar /100gram varav bara 4,5 är sockerarter, det är oxå bra för ett bröd.. dessutom nyttiga fetter i alla frön!

Hade ost, paprika gurka på, sen 2 ägg och kaffe.. och en vemmashot :)

Nu ska jag till Horn en sväng sen match in Oldvillage vs Tjust... Sedan blir det pizza och fettmätning, känns som jag borde vara nere på 6,7 eller 6,6 idag... skymtade nämligen den där ådern på magen lite förut :)

Morgonvikt idag: 81,8 kg

Är några andra riktigt intressant mätningar inbokad i afton oxå...

Sammanfattning angående brödet: Detta är alltså ett nyttigt bröd, men som allt annat, det gäller i måttliga mängder.. även det mest nyttiga kan man äta för mycket av och då är det inte så bra längre...Tränar man till exempel många pass i veckan och är vältränad kan/bör man självklart äta mycket mer än någon som inte tränar alls...

 Om jag ska vara tjatig igen så är det helheten av allt ni äter och dricker och rör på er som räknas!
Får man i sig färre kalorier än man förbrukar går man ner i vikt, får man i sig fler kalorier går man upp i vikt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0