Styrkeökning och ärtdieten

Styrkeökning! Träna med CZ och Gizmo idag, övre bröst, axlar och mage.. Fettmätning med såklart :)
Jag hade gått upp från 7,4 till 7,8% på en vecka.. onödigt mycket men tar jag bort dom kolhydratsdrinkar (60-90gram kolisar om dagen,) så kommer jag nog ligga på ett lagom kcal-intag.. Notera att jag fortfarande inte räknar exakt kcal men vet ungefär hur mycket jag får i mig på en dag!
 Saknar min form på 6,5% men mycket svårt att ligga "därnere" om jag ska bygga och nu är det ju byggartider :P


Deff-freaket :) http://czamorano.blogg.se hade gått ner från 7,7 till 7,2%! Han fortsätter att göra imponerande framsteg i sin träning, det bevisar att det lönar sig att verkligen gå in för något och att vara strikt och kämpa hårt!

Gizmo hade 5,5%, det får anses bra :D

Började med smithmaskin ca 45 grader lutning, för 2 veckor sen cirka gjorde jag:
80kg*13, 90kg*8, 95kg*5, 100kg*4, 80kg*11reps

Idag gjorde jag:
85kg*14, 95kg*8, 100*5, 105kg*4, 80kg*15 reps

Alltså ungefär lika många reps med 5kg tyngre vikt :)

Jag har gått upp cirka 50gram fett/dygn på en vecka, det innebär 350kcal/dygn. 60-90gram kolisar extra om dagen innebär 240-360kcal/dygn.. Om jag tar bort dessa kolisar hamnar jag på 0-100kcal överskott vilket i teorin räcker som överskott för att bygga muskler, dock är det lättare att lägga sig på ett överskott på några hundra kcal om dagen eftersom det är svårt att räkna exakt hur många kcal man behöver!



 Mina möss har fått för sig om att köra ärtdieten tillsammans, dom ska dela på en ärta om dagen! Dom är hungriga och griniga hela tiden men är jättenöjda för dom går ju ner i vikt.. Men jag förklarar för dom att dom kommer gå upp i vikt sen när dom slutar med ärtdieten, det är alltid så med sånna konstiga dieter, det fungerar kortsiktigt men sen går man upp allt igen, och lite till.. tyvärr förstår dom inte det! Men jag får väl tänka på att dom bara är möss och inte så brighta :P

Kommentarer
Postat av: Hanna

hahahaha jag håller tummarna för dina möss!

2010-01-06 @ 22:51:15
URL: http://hannaarosell.blogg.se/
Postat av: Ekbjörn

Hehe det är bra,dom kan behöva lite stöttning :)

2010-01-07 @ 10:26:16
URL: http://perekbjorn.blogg.se/
Postat av: Joakim

Shit vilka rippade folk du rörd dig med då ;)



Äsch bättre o ligga på 12% som jag..hahaha...



Aja till sommaren får väl mitt mål bli 7% då, får börja deffa i april :p

2010-01-07 @ 13:22:24
URL: http://timejoakim.blogg.se/
Postat av: Ekbjörn

Hehhe ja eller hur :D

Du kommer nog se rätt fit ut på 7%, blir intressant!

2010-01-07 @ 14:43:27
URL: http://perekbjorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0