oVIKTigt?

Jag brukar  säga till dom som försöker gå ner i vikt att dom inte ska bry sig så mycket om vikten och titta i sgegeln på resultat istället.. Själv var jag lite viktfixerad förr när jag ville väga så mycket som möjligt och vägde mig alltid efter en stor måltid och drack även gärna mycket innan vägning(FUSK!), skulle aldrig vågat väga mig på morgonen då, men nu har jag inte brytt mig så mycket om vikten.. Föräns idag då jag vägde mig på morgonen och vägde 81,1kg! YNKA 81,1kg!! Kvällsvikten igår var: 82,1kg..  Jag vill väga minst 83-84 på morgonen!
 

Hade det varit för några år sen hade jag bara kunnat äta massor och lägga på mig fett och gå upp i vikt.. Men idag är tänket på ett annat sätt, jag vill hålla mig fit.. och ska försöka att inte tänka på att jag bara väger 81,1kg, men räknar nu med att gå upp cirka 1,5-2 kg tills mitten av februari (cirka 6 veckor)
Började med kreatin idag och kreatin binder vätska, oftast 1-2kg men tror att jag brukar bara lägga på mig cirka 1kg högst.. Dessa 2 kg viktuppgång kommer, uppskattningsvis, bestå av:

* 1kg vätska - kreatinet binder som sagt vätska
* 2-4 hg fett - Eftersom jag kommer att ligga på lite högre kcalintag kommer jag öka bf% med någon halv %
* 2-3 hg muskler - svårt att uppskatta hur mycket muskler det blir men tror 2-3 hg är rimligt om jag sköter mig
* 1-2 hg glykogen - kommer äta lite mer kolisar och dom lagras som glykogen

Tipset till er som vill gå ner i vikt är fortfarande: Bry er inte om vikten för mycket, titta på hur ni ser ut istället! Och även, vara nöjda med hur ni ser ut, men helt nöjd blir man aldrig tyvärr (eller kanske bra det?)

Nu blir det tuppis, sen mysfika med kaffe, knäckebröd och rån med ost och titta på bee movie :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0