Hemotropin! Kaffe+Grönt te - bra blandning!

Ett nytt kosttillskott för mig, hemotropin som jag började med i måndags måste jag nu höja till skyarna :)
Hemotropin ökar utsöndringen av det egna tillväxthormonet - Är INTE detsamma som AAS (steroider)
(Jag beställer det på gymgrossisten.com och det är laglagligt och ofarligt)

Hemotropin ska även påverka sömnen vilket jag fick erfara både igårnatt och inatt, igårnatt vaknade jag 04,30 och var PIGG! Skulle upp vid 6 så jag somnade ju om efter ett tag och då var jag inte lika pigg men brukar ju vara så tycker jag, när man vaknar och ligger vaken sen somnar om så blir man slö.. Samma sak idag, vaknade 07,00 PIGG! Nästa gång ska jag gå upp när jag vakna första gången, verkar ju riktigt bra om piggheten bara håller i sig!

Tänkte skriva lite kort hur man kan göra innan träning för ökad förbränning och prestation om du inte vill köra med kosttillskott:
Drick kaffe och grönt te ihop 30-60minuter innan träning! Som jag skrivit om innan så ökar koffeinet prestationsnivån på olika sätt och dessutom fettförbränningen. Grönt te ökar termogenesen (värmeproduktionen) och lipolysen (frisättningen av fettsyror).

(Grönt te innehåller fyra derivat av catechiner, varav den ena och mest verksamma heter EGCG)

Dessutom så fungerar koffein och EGCG synergistiskt, samarbetar alltså! Så tillsammans blir 1+1=3 när du blandar dessa :)

Egentligen krävs rätt stora mängder grönt te för att få bästa effekt, dock ger det effekt om du dricker en kopp oxå! Man ska inte behöva tvinga i sig flera liter för att öka fettförbränningen några %, då är det bättre att promenera lite längre eller göra någon annan förändring!


Kommentarer
Postat av: Joakim

När kommer du upp hit för 2monsterpass? =)

2010-01-07 @ 13:17:21
URL: http://timejoakim.blogg.se/
Postat av: Ekbjörn

Om 2 helger va? 2 RIKTIGA MONSTERPASS :)

2010-01-07 @ 14:39:58
URL: http://perekbjorn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0