Kosttillskott igen...

Fick hem lite kosttillskott igår.. igen!  Blev lite gainer, en låda optinut-bars och en swebars, ett par burkar omega 3 (på köpet), ALA, ZMA och 2 burkar anabolic halo (robin ska ha en) Var tvungen att köpa en burk, var ju lite extrapris och någon som tjatat länge att jag måste prova den ;)

Det är en postworkout-produkt som innehåller många intressanta ämnen, frågan är bara hur bra den är för att den innehåller rätt lite av varje ämne.. för lite? Det återstår att se!

ZMA är magnesium och zink samt vitamin B6 för maximalt upptag. Tas på kvällen och ger bättre sömn och återhämtning. Dessa två mineral är viktiga för muskelfunktion, reparation och proteinsyntes.
Och kom ihåg, om man är mycket sexuellt aktiv behövs lite extra zink ;)

 Bra sömn är viktigt för träningen, både när det gäller att bygga muskler men faktiskt oxå för fettförbränningen!

 Bra sömn?

ALA har jag skrivit om innan och är enligt mig ett riktigt bra kosttillskott. ALA är en jättestark antioxidant som skyddar kroppen mot dom busiga fria radikalerna som vill förstora i kroppen. ALA ökar dessutom kolhydratsinlagringen = bättre prestation och fettförbränning. ALA stärker även effekten av kreatin!

Har börjat med hemorage som PWO nu, grymt bra! Och började med testohöjarna TST powercell och MASS FX häromdagen (http://muskelbygget.se/massfxpowerpack-p-273.html?cPath=61) Återkommer om vad jag tycker om dom...

Flest kosttillskott vinner? Låter nästan så när jag skriver om alla kosttillskott och låter precis som om dom är allt när det gäller träningen, men rikitgt så är det inte. Visst, det är viktigt med rätt tillskott för att kunna få ut max av sin träning och jag gillar att prova olika kosttillskott (jasså!?) men kom ihåg att det är fortfarande hur man tränar, äter och vilar som är det viktigaste! Att hitta en balans mellan träningen och allt annat i livet är oxå viktigt tycker jag.


Kommentarer
Postat av: Johannes

Hej Per, varför äter du så mycket protein shakes och gainers? Är de inte dags att du lär dig laga mat och skippar allt extrasocker. Mat är ju trotts allt billigare och godare än tillskott.

2010-12-17 @ 02:04:35
Postat av: Ekbjorn

Hej! Jag äter alltid 2 lagade mål varje dag, ibland 3.. visst jag skulle kunna ertätta någon proteindrink med ytterligare ett mål men det tar tid att laga mat och jag är inte så mycket för att äta egentligen :) Det är svårt och dessutom dyrare att få sig tillräckligt med protein genom bara kosten. Gainer är ett smidigt sätt i fått i sig både kolisar och protein, visst skulle jag kunna äta mer kolhydrater genom kosten men är redan mätt hela tiden som det är nu när jag är "offseason" och skulle tycka det var jobbigt att behöva äta ännu mer ris, pasta, potatis osv...

Annars har du helt rätt, mat i första hand :)

2010-12-17 @ 09:51:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0