PT, Fierce och ryggpass

Knappt någon träningsvärk efter gårdagens innebandy, bara i högra vastus ("droppmuskeln" på låret) lite kontsigt!
Blev fettmätning på PG som gjort framsteg och minskat sin BF% bra :) sen gick vi ner till gymmet och jag körde
 rygg, baksida axlar idag istället för ben som jag först tänkt mig.. Dom ska köttas brutalt imorgon istället :D

På förmiddagen var jag hemma hos min kollega Susanne och hjäpte hennes son Alexander med lite träning, jag var där för 3 månader sedan och gjorde ett schema som han tränat efter och det syntes på honom att han skött träningen, han har biffat på sig muskelmassa sen sist vilket var roligt att se! Nu visade jag några nya övningar och gav lite tips så han ska fortsätta utveckla sig!

Började med Fierce idag och blev riktigt nöjd med den direkt! Har provat den förr men var länge sen så kommer inte ihåg effekten.. men redan under första setet chins kände jag att jag hade mer power:D mentalt piggare och bättre återhämtning under träningen! Nu är det andra veckan på novedex förvisso så vet inte hur mycket det påverkar..
Dagens pass på en ungefär

* 1 set chins utan vikt, 2 set med vikt, 1 set utan vikt, 1 set med semisupinerat grepp
* 5 set baksida axlar med hantel liggande på bänk, 1 set baksida axlar i CC
* 5-6 set sälrodd på bänk med hantlar
* 3 set serratuspress

* 2 set rep framåtböjd - mage
* 3-4 set åt sida i CC - mage
* 1 set crunches + ben upp på bänk - mage

Klarade 20 chins i första set vilket jag är nöjd med, gjorde 20 för några månader sen men då körde jag mer chins och dessutom körde jag halodrol(bäst styrkeökningsprodukten jag provat?) då, senaste tiden har jag bara orkat 17-18 chins...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0