Tjejer - ni behöver INTE va rädda för att få för stora muskler :)

"Lätta vikter ger långa o slanka muskler" NEJ!!
Lätta vikter som lyfts många gånger förbättrar musklernas uthållighet men påverkar inte deras utseende så de blir längre. Musklerna har ett fäste och ett urspung där dom sitter fast i skelettet, det går inte ändra dess längd! (kanske med en operation isåfall) Träningen med lätta vikter ökar musklernas omfång men inte lika mycket som när man tränar lite tyngre. 
                                                            
MEN va inte rädda för att få för stora muskler! Även om man tränar HÅRT och TUNGT och äter bra så tar det lååång tid att bygga muskler(om man inte använder otillåtna preparat), ni kan bara öka muskelmassan med något GRAM per dag, och tjejer har svårare än killar att öka i muskelmassa pga tjejer bara har en tiondel så mycket testosteron som vi killar/män!

Så mitt tips till er tjejer, träna med tyngre vikter! Ni kommer märka om ni får för mycket muskler, det sker absolut inte över en natt...(tyvärr tycker jag...)Dessutom, om ni är ute efter högre fettförbränning så kan jag berätta att ju mer muskelmassa desto högre förbränning även i VILA! Alltså, ökar ni er muskelmassa får ni "GRATIS" förbränning även i vila :)

Kommentarer
Postat av: Hanna R

jippiee.. jag kan inte lyfta särskillt tunga vikter hur eller hur haha, är för klen xD

2009-10-02 @ 00:22:01
Postat av: Anonym

Hehe, du kan lyfta vikter som är tunga för DIG :)

Det jag menar är att istället för att lyfta 15-20gånger är det bättre att lyfta kanske 8-12 gånger med en tyngre vikt :)

2009-10-02 @ 10:02:55
Postat av: Joakim

sen ska man alla gånger skippa drag till hakan!!..urusel övning och gör mer skada än nytta..finns grymt mkt bättre övningar om man nu vill träna utsida axlar...!!!!!!!

2009-10-02 @ 15:17:42
Postat av: Joakim

glöm heller inte att variera dig...periodisera...kör hög reps vissa veckor för att sedan köra högreps...tänk även på att variera greppen osv... =)

2009-10-02 @ 15:18:55
Postat av: Anette

Hur ska man tänka om man är överrörlig?

De säger att man ska ta lätta vikter? är detta rätt eller fel



2009-10-02 @ 17:27:12
Postat av: Joakim

oj variera mellan hög och låg menade jag ju

2009-10-04 @ 11:50:49
Postat av: Ekbjörn

Tack Jocke för lite intressant fakta! Finns absolut bättre övningar för träning av utsida axlar... och variation är viktigt :)

Anette, jag vet inte säkert men antar att du har rätt, man måste ju vara lite försiktigare om man är överrörlig!

2009-10-04 @ 21:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0