sköter man sig i veckorna så...

Dagens träning i korta drag: Lite bröst (övre), utsida axlar, framsida axlar och mage.. Hade tänkt klara en "5a" på 49orna i sned hantelpress men klarade bara en 4a, liten besvikelse.. annars ett lyckat pass! Tränar oftast axlar 2 gånger i veckan eftersom jag behöver förbättra dom men det tar tid, gäller att ha tålamod...

Åter till rubriken "Sköter man sig veckorna så kan man slarva lite i helgerna"  Det är ungefär så jag lever oftast, men jag kan ha perioder där jag är lite überseriös och sköter mig hela tiden, men det kan även bli som denna helg då det kommer bli mer än lite slarv :) Det vankas kryssning med goda vänner och allt vad det innebär (är jag ute på fest är det inte prottedrinkar jag dricker om nån nu trodde det... ;)

Så mitt tips är alltså, försök att träna och äta bra i veckorna så kan ni med gott samvete unna er lite extra i helgerna, även proffsen (bodybuilding) brukar ha en ätardag! (Men att man unnar sig lite extra behöver ju inte betyda att man äter förton pizzor, mosar i sig ofantliga mängder chips och dricker 8 liter läsk... )
MEN som sagt - ät med gott samvete! eller drick :P

det är INTE rosévin jag dricker, det är omanligt, det bara ser ut som rosévin :P


Kommentarer
Postat av: joakim

tänk på att det krävs ett överskott på ca 7000 kcal för att gå upp 1kg.. o annan fakta är ..enkelt beskrivet: att kroppen lägger inte på sig alkohol som fett men fettförbränningen blir typ lika med 0.. så alltså..skippa den där kebaben innan sängdags ;)..fast då blir du ju katabol...hmm... så det bästa e ju att inte supa!

2009-10-02 @ 15:12:26
Postat av: Joakim

Ny forskning menar på att det spelar inte så stor roll heller hur "nyttigt" du äter sålänge du äter på överskott och får i dig tillräckligt med protein... det visste man väl kanske sedan tidigare..men hetsen på allt det där med fullkorn och skit akn man ju ha överseende med.. träningen är viktigare än kosten... men vad jag kan tycka mig se är att dom som slarvar med träningen inte är så noga med kosten och tvärtom....

2009-10-02 @ 15:15:29
Postat av: Ekbjörn

Klart man ska supa, det är ju skoj!

2009-10-04 @ 21:09:58
Postat av: Mathias Persson

5or på 49 på hantelpressen, vi har bara 22kgs i vårat gym. Gör jag tolvor då borde jag ju lyfta mer än du ;). Hur många är förton förresten?

2009-10-15 @ 12:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0