"Jag ska börja träna, nästa vecka" (och sedan ge upp om en månad)

Nu är det höst, tror dom flesta fattat det :) Det är nu dom flesta tar tag i träning och kost, det är bra men ett tips till er som ska dra igång nu: Ni har stora förväntningar på er själva nu säkert att träna förton gånger i veckan och äta bara bra mat, det är jättebra tänkt MEN ta det lugnt!
Om ni går ut för hårt från att inte tränat på hela sommaren till att köra jättehårt så är risken att skada sig stor och risken att tröttna ännu större... Och från att äta dåligt eller mindre bra till att äta perfekt, det kommer ni oxå tröttna på, så istället för att köra förton (många) pass i veckan, stenhårt direkt så föreslår jag att börja med 1 eller 2 pass första veckorna och hitta något som passar just dig..

Att träna på gym är bra men det passar inte alla (men ge det gärna en chans!) Det finns många andra bra träningsformer: promenader, jogga, spinning, bodypump, gå i trapp, SEX(!), innebandy eller andra bollsporter mm mm!
Samma sak med maten, ta lite i taget, första veckan till exempel kan du börja med att äta en bra frukost (om du nu inte redan gör det) nästa vecka kan du börja med att äta frukt som mellanmål (istället för kakor eller dylikt!?) veckan efter kanske du kan äta en halv fralla istället för en hel.. Ja du fattar hur jag menar hoppas jag :)

Kommentera gärna och lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0