Bra pump i låren! Och om nedjoggning...

Haft arbetsgruppdag idag, förmiddagen om gruppprocess och eftermiddagen om ekonomin på Hessleby mm.. Intressant men segt att sitta och lyssna en hel dag.. Sen blev det ben på gymmet! Ivona var där, hon hade fått ont i benhinnorna så hon var lite nere men var kvar en stund o peppade mig när jag körde baksida lår! Hoppade över benpress idag men drog några brutala set utfall i smithmaskinen, fortsatte med benspark sen avslutade med lite insida lår i "tjejmaskinen" Fick grym pump idag, underbart!

Avslutade med lite jogging på bandet efter, mest för att varva ner lite (få bort slaggprodukter ger bättre återhämtning!)
animal pump (kolla på gymgrossisten.com)

Började med "animal pump" idag oxå och kör den tillsammans med creatine complete, den bidrog förmodligen lite till att jag fick så grym pump!
 Här är när jag har bra pump i överkropp, lite ådrig.. fränt eller äckligt? Delade åsikter men jag gillar det iaf :)


Om nedjoggning: Minskar kroppens återhämtningstid genom att öka laktatclearence på två olika sätt - transportera bort slaggprodukter ut ur muskeln
- skapa en optimal belastningsnivå att förbränna laktat (mjölksyra) vilket innebär prestationshöjning kan man säga!
- motverka träningsvärk

Om man "bara" tränar på gym är inte nedjoggning så nödvändigt, men tränar man någon konditionsidrott flera gånger i veckan så har du absolut nytta av nedvarvning!

Ska försöka lägga mig lite skapligt för imorgon vankas det rygg/baksida axlar vid 10! Har fortfarande ont i käften, lite störande men annars är det gut :) Skulle skriva om min träning genom åren egentligen men får bli en annan dag!

"Pain is temporary, pride is forever" Tänk på det när träningen går tungt...

Kommentarer
Postat av: missma

jag vill gärna läsa om träningen genom åren :)

2009-10-28 @ 21:30:08
Postat av: Tobbe

Återigen. Grym blogg detta!

Skulle vilja ha lite tips på grymma magövningar och vad för slags träning som ger lite mer synliga magmuskler (Vet att konditionsträning är väldigt viktig del)

2009-10-29 @ 00:25:49
Postat av: Ekbjörn

Det kommer missma! Tack Tobbe, ja det kommer oxå, är dock lite svårt att förklara lite övningar men ska göra ett försök :) Hinner inte nu dock, vankas ryggpass!

2009-10-29 @ 09:16:32
Postat av: anette

vilken är tjejmaskinen???

2009-10-29 @ 23:06:06
Postat av: Joakim

Det finns ofta 2st maskiner på varje gym som kan gå under ordet "tjejmaskinerna" det är för insida lår och utsida lår. Man ser väldigt ofta tjejer sitta och använda dessa i tron på att de är effektiva... Rörelsen för insidan är ju när man sätter sig i den maskinen med knäna långt ifrån varandra och försöker dra ihop dem. Tvärtom för utsida lår. Detta är 2st övningar som är helt värdelösa egentligen och kan lätt göra mer skada än nytta. Speciellt den för insida lår!

2009-10-30 @ 07:39:13
Postat av: Ekbjörn

Tjejmaskinen för insida lår aktiverar just insida lår på ett bra sätt, men det är bra att vara försiktig med den, men är man uppvärmd och tränar den rätt är den absolut effektiv!

2009-10-30 @ 20:53:02
Postat av: Anette

man blir lite förvirrad när du Per säger en sak o Joakim säger något annat!



vem har rätt o vem har mindre rätt??



2009-10-31 @ 12:40:45
Postat av: Joakim

Ja alltså Pelle och jag har lite olika tycke men ändå rätt så lika i det mesta. Båda har väl säkert rätt på sitt sätt men jag måste ju säga det att jag har mest rätt ;)



Men det är väl bara att pröva sig fram i tex "tjejmaskinerna"... och sen själv komma fram till hur effektiv man tycker den e...själv skulle jag aldrig köra dom... =)

2009-10-31 @ 14:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0