Kontakt!

Lite tankar som kom upp i mitt förra inlägg: "Få kontakt" med en muskel innebär att man ska känna i den muskeln man tränar. Det är inte så lätt som det låter. Vissa muskler får man lättare kontakt med än andra. Även jag som tränat länge har svårt att få kontakt med vissa muskler. Det man ska tänka på är att göra övningen rätt och våga prova andra övningar om man har svårt att få kontakt med en muskel. En annan grej som är viktig är att "tänka" den muskeln man tränar. Tränar man bröst så tänk bröst :P

Man kan även prova att göra övningen med lite annan vinkling eller annat grepp, det kan göra att man lättare får kontakt. Lättare vikter ger också bättre kontakt generellt sätt. Så prova att gå ner att köra med lättare vikter tills du hittar rätt kontakt!

Lycka till att hitta kontakten :)


 Här har jag bra kontakt med mig själv tydligen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0