Gästträning i Hfred och överdosering av koffein!!

Tränade med CZ och Andy i Hfred idag vid 10,00, hade med calipermätarn och gjorde en fettmätning på CZ, tången visade 10,7% bf vilket är bra. Det lönar sig att träna hårt och äta rätt :) Vi satte upp ett mål att han ska vara under 9% om en månad! (http://czamorano.blogg.se/)

Vi tränade rygg+baksida axlar och lite underarmar idag, inledde med chins och klarade 18 vilket är en ökning igen! Ska klara 20 innan jag åker utomlands och tappar alla muskler jag har :P (Riktigt så illa är det inte, men kommer nog inte bli starkare den veckan!)

Sen när vi körde rodd börja ja känna mig lite skakig och illamående och listade då ut att jag fått i mig för mycket koffein innan träningen!! 1 mugg kaffe, 1,5portion creatine complete och animal pump, jag vet inte exakt hur mycket koffein animal pump innehåller men totalt blev det för mycket för mig!

Rekommenderad dos är högst 5mg koffein/kg kroppsvikt, dvs om du väger 80kg kan du ta 400mg koffein som mest! Men notera att det är individuellt hur mycket koffein man tål...

 Nu spelar jag på mina muskler igen då :)

Kul träningspass i övrigt, men nu hoppas jag att jag lärt mig att inte överdosera...

Sen skulle jag bjuda mamma på mat på björkbacken men hon hade några matkuponger över sa hon så hon bjöd mig istället :) Tack! Blev kyckling med ris och grönsaker och självklart EN ärta :D

Nu ska jag ta en tuppis sen kommer Firda hit och fikar! Senare får jag hjälp av Alf och Leo att få hit bordet jag köpt av Alf så det blir spännande att se hur det passar :)

Och i afton (17,18tiden) vankas det benträning! Dubbla pass idag.. återkommer om det i senare inlägg idag!


Kommentarer
Postat av: Mathias Persson

Klarar du inte bordet själv? Och förresten, animal pump låter groteskt, inte konstigt att du överdoserade koffeinet.

2009-11-10 @ 17:27:41
Postat av: Anonym

varför bara EN ärta? ;p

2009-11-10 @ 17:39:44
Postat av: Ekbjörn

Nej jag är för klen för att bära bord :) Animal pump är groteskt!

Haha, det är för att fidde sa "Vafan ska jag äta då, en ärta eller?!" Kul grej bara :)

2009-11-11 @ 00:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0