Jämförelse hur jag äter "on" och "off"

Tränade vid cirka 11 förut och passet inleddes ånyo med chins :) Skulle se hur mycket jag tappat i styrka, gjorde 18reps för några veckor sen.. idag blev det 17 så helt ok :) Sen blev det lite chins, latsdrag i cable, baksida axlar, rodd och LITE raka markisar samt ett par set underarmar.. Skönt att träna, dock vissa omständigheter som sänkte kvalitén på passet:

Lite slö efter att jag gick innan frukost (?), känner av lite att jag äter mindre (prestationshämmande att deffa), känner fortfarande av lite att jag varit sjuk och så tänkte jag för mycket på annat (yes, finns annat än träning i huvet på rep :D )

 Bra freakfaktor med ådrorna på pecsen? (precis läst i body och snappat upp ett nytt kul uttryck!)

Tänkte jämför hur jag äter en sån här deffdag med hur jag skulle ätit om jag inte deffat och vi antar att jag skulle tränat samma tid, notera att jag avrundar och uppskattar ungfär hur mky kcal saker innehåller, då jag inte orkar räkna exakt!

* Promenad (-300 kcal) sen frukost - samma som jag skulle ätit annars (3dl havregryn, 3-4dl mjölk,15 gram protte, blåbär)

* om jag INTE skulle deffat skulle jag förmodligen tagit 2 knäcke+smör+ost innan träningen ( -200 kcal)

* Efter träning idag: ca 10 gram aminosyror+60 gram kolisar, annars hade det bliviit cirka 30 gram protte och 80 gram kolisar (skillnad: - 160 kcal)

* Mat som vanligt "normalportion" kyckling, ris grönsaker och knäckebröd+ost (yes, "knäckebröd med ost-lover" är jag!)

* Mellanmål idag: Prottedrink, 25gram whey med blåbär+hallon - om jag inte deffat skulle den kanske bestå av havregrynsdrink: 2 dl havregryn´15 gram whey+ 3dl mjölk + blåbär ( skillnad - 250 kcal)

* Mat på jobbet, blir samma som vid icke deff! (Tror det var typ köttbullar idag)

* Kvällen cirka 20,00: Kvargdrink - om annars hade det blivit 2 mackor med smör och ost ( - 150 kcal)

* Promenad kväll cirka 30 min ( - 150 kcal)

* Innan läggdags: Night pro + mandlar - samma som annars!

Om jag lägger ihop hur mycket mindre jag äter nu vid deff blir det alltså: 1200 kcal (CIRKA!)

Men jag brukar jag säga att man ska äta cirka 500 kcal mindre ju? Jo sant, men när jag inte deffar ligger jag normalt på några hundra kcal ÖVER kaloribalans (just för att jag bygger muskler)  + att när man kommer ner så pass låg i kroppsfett (7,5% och under är rätt lågt) krävs lite mer för att gå ner ytterligare, kroppen vill så gärna behålla det där sista fettet... Och ligger jag så mycket i "underskott" gör det inget om det skulle slinka ner nån kaka eller annan godsak om jag blir sugen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0