Morbror! Ska bli stark...

Fick reda på när jag vaknade idag att jag blivit morbror inatt, känns helt fantastiskt! Ett litet underverk kom till världen :)

Var och tränade vid 11 idag, övre bröst och axlar och INTE mage idag eftersom jag ska köra ben sedan ikväll...
Började med 5 set i smithen på cirka 45graders lutning (övre bröst och axlar) och kom att jag ska sätta upp ett mål till slutet av januari, ett styrkeökningsmål! Eftersom jag är relativt svag nu, var sjuk, deffade, åkte utomlands.. så borde jag kunna göra en bra ökning om jag får vara frisk, äter+sover bra, sköter mig och kör preworkoutprodukt från början av januari!

Notera att 10kg ökning gör man inte i vanliga fall i någon övning, om man tränar rent! Men som sagt, efter dessa förutsättningar tror ja det är möjligt.. Jag kommer ju även att köra den här övningen först i alla bröst/axlarpass vilket självklart underlättare en ökning!

Idag kör jag iaf: 80kg*12 reps, 90kg*8 reps, 95kg*5 reps, 100kg* 4 reps, 80kg*11reps+60kg*10reps
Allt på cirka 15 minuter
Målet till slutet av januari är: "Att klara ungefär samma repsantal men 10kg mer!"
Jag ska alltså kör 90, 100, 105, 110, 90kg och om jag klarar kanske 10reps i första istället för 12 är det ok, eller bara 4 reps istället för 5 i 4e set, men ungefär samma iaf :)

Är inte ofta jag har några styrkemål men nu har jag alltså 2 stycken :) 20chins var det oxå och det kan jag skjuta upp nu lite till slutet av januari oxå!
 Bra tryck i bitarna här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0