Intervall och tycka om deff!

Blev ett intervallpass på löpbandet idag på förmiddagen! 5 min uppvärmning, joggande, sen 30 sek rusch, 30 min jogg * 10 alltså 10 min intervall... Blir inget atlettempo på ruscherna men typ 15 km/h sen 8-9km/h på joggningen, sen avsluta med 5 min jogg, totalt 20min effektiv förbränning och kondition! Hög EPOC (efterförbränning) oxå!

Tidseffektivt och jobbigt, kan jag rekommendera! 30 sekunder i varje intervall känns lagom men man kan givetvis köra på annat sätt om man vill det, men om du inte är van ätt träna är det bättre att börja lite lugnare, kanske ruscha på 10km/h sen öka på till 11km/h nästa vecka osv.. då är du upp  110 km/h efter 2 år, lika fort som en bil kör på motorväg ;)

Sen har jag jobbat och ätit/druckit ganska lite kolisar vilket känns nu, slöhet och småhungrig!  Men om några minuter blir det en timme promenad, rätt sjukt när det är askallt ute och det skulle vara skönt att sova,men "it´s all worth it" !  Jag älskar det här, inte just att vara hungrig eller gå ut i kylan och gå upp vid 6 imorgon för att gå ut och gå innan frukost men själva grejen att deffa,  att bli mer nöjd med sin kropp... det är svårt att förklara och jag vet att det låter sjukt men så är det iaf :)
Sen har jag morgondagen att se fram emot då jag får äta massor för att fylla på musklerna med glykogen för att se "fylligare" ut på fredag när Nitin och jag ska ta kort :D

Tror det var nåt mer jag hade på hjärtat egentligen men det kommer jag inte på nu... nu blir det som sagt en promenadjävel!  GILLA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0